Κυριακή, 19 Μαΐου 2013

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ



ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ»
Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ και Δ ΈΣΠΕΡΙΝΩΝ

Από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δίνονται οι παρακάτω ενδεικτικές απαντήσεις των θεμάτων και υπενθυμίζεται για άλλη μία φορά ότι κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

Β2. α) Θεματική Περίοδος: «Αποκαλύπτεται... υπόσταση»
Λεπτομέρειες: «Από τη μια... συμφερόντων του»
Κατακλείδα: «Η υπερφίαλη... υπάρξεως»
Β2. β) διεγείρει το ενδιαφέρον και τη φαντασία
η ζωή δεν ανθίζει μόνο στη γη
ο ίδιος ο άνθρωπος σφραγίζει την ιστορική του πορεία
υπήρξε λίκνο της δικής του υπάρξεως
η επικοινωνία αυτή πυκνώνει με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
έχει επουλώσει τις πληγές στις θάλασσες
κ.ά.

Β3. α) ταυτόχρονο: σύγκαιρα, συγχρόνως
γέννησε: δημιούργησε, προκάλεσε
αισθανθεί: νιώσει, συναισθανθεί, αντιληφθεί, καταλάβει
πληθαίνουν: αυξάνουν, αυξάνονται, πολλαπλασιάζονται
ανάλγητη: απάνθρωπη, άπονη, ασυγκίνητη, σκληρή, αναίσθητη, ανελέητη, αδυσώπητη, ανοικτίρμων
Β3. β) ανούσια: ουσιαστική, ουσιώδη
εμφανίζεται: εξαφανίζεται, αφανίζεται
ανέφικτη: εφικτή, επιτεύξιμη, πραγματοποιήσιμη, εφαρμόσιμη, δυνατή
πυκνώνει: αραιώνει
υψηλά: χαμηλά

Β4. α)
·  Το ερωτηματικό χρησιμοποιείται από το συγγραφέα α) για να δώσει τους πιθανούς λόγους στροφής του ανθρώπου σε άλλους κόσμους, β) να προσελκύσει την προσοχή του αναγνώστη και να ενεργοποιήσει τη σκέψη του, γ) για να προσδώσει αμεσότητα, ζωντάνια, οικειότητα στο κείμενο.
·    Η διπλή παύλα απομονώνει ένα μέρος του κειμένου που δίνει πληροφορίες απαραίτητες για όσα λέγονται. Μετά το κλείσιμο της παύλας το νόημα και η σύνταξη της πρότασης συνεχίζεται σαν να μην είχε υπάρξει παρεμβολή.
Β4. β) Από την άλλη, η ιστορική πορεία του (ανθρώπου) σφραγίζεται από τον ίδιο τον άνθρωπο με πολέμους και αγριότητα, θεοποιούνται τα υλικά αγαθά και συντηρούνται η αδικία και οι ανισότητες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου